joi, iulie 30, 2009

Desenarea contururilor


Primul lucru pe care il facem la inceputul desenarii este desenarea conturului. In desenarea conturului ne concentram pe desenarea muchiilor exterioare ale obiectului, sau pe liniile facute de o cuta sau un calapod. Nu va pacaliti sa desenati lumina si intunericul cu linii. Intunecimea unei linii, cat de intunecoasa e sau cat de luminoasa e o vor face sa iasa in evidenta (daca e groasa, intunecosa, sau subtire, luminoasa). Asta se foloseste pentru a arata apropierea sau departarea. Cand te uiti la un obiect, formele pe care le vezi depin din punctul pe care le vezi. Sa luam de exemplu o cana. Este un cilindru si doua cercuri. Dar uita-te la o cana pe masa, cercurile par turtite. Daca te uiti perpendicular de deasupra de mai sus, cana pare conica.
Cand desenezi un obiect trebuie sa alegi un punct de observare si sa il pastrezi. Asta inseamna sa asezi obiectul si sa stai in asa fel in cat sa observi obiectul si hartia ci minimil de miscare posibila. Ideal ar fi sa ai capul mereu in acelasi loc, asa toate umbrele for fi la fel. o mica miscare poate face o mare diferenta cand incepi sa desenezi detaliile.
De-a lungul desenarii, umbrele si directiile liniilor, sunt notate si copiate putin cate putin. Nu te grabi la inceput pentru ca prima parte defineste marimea desenului. O greseala des intalnita este de a iesi in afara desenului. Sau se porneste dintr-un loc nepotrivit sau se porneste cu o marime prea mare. Daca ti se intampla asta, incepe in alta parte a foii sau pe una noua.
Desenati cat mai multe contururi. Luati blocul de desen si desenati obiectele din casa. Incercati sa le desenati in marimea lor naturala. Nu va faceti griji daca nu ies perfect. Pana la urma, daca vti exersa veti avea si rezultatele dorite.

Desenarea orbeasca

Un exerciutiu foarte bun este desenarea orbeasca. Luati o foaie de hartie, creion si un obiect pe care sa il desenati, mana de exemplu. Tine-ti mana intr-o pozitie in asa fel incat cand va uitati la ea sa nu vedeti foaia de hartie. Si apoi cu ochii la mana, fara sa ii coborati la desen decat atunci cand e terminat, incepeti sa desenati pe hartie mana, chiar si cele mai mici detalii. incercati sa ridicati creionul de pe hartie cat mai putine ori. veti vedea la urma ca unele detali vor iesi mai bine decat atunci cand le-ati fi facut cand va uitati la desen, chiar daca unele parti nu va vor place.

Cum sa tinem creionul

Exista multe mituri despre cum ar trebui un desenator sa tina creionul. Sa incerci sa te fortezi sa folosesti o stransoare artificiala ar fi probabil cea mai mare greseala pe care ai face-o, care te-ar stresa si ar afecta curgerea lina a liniilor desenului. Cea mai obisnuita metoda de a tine creionul este trepiedul normal, metoda pe care cea mai multa lume o foloseste si la scris. Degetul mare, cu aratatorul si cu cel mijlociu formeaza un triunghi, care este sustinut de celelalte doua degete. Aceasta stransoare permite degetelor sa controleze bine creionul, deci aceasta stransoare este ideala pentru detaliile fine. Cand desenati puneti sub mana o foaie curata de hartie pentru a nu murdari foaia pe care desenati de grafit. O alta metoda de a tine creionul este trepiedul extins. este la fel ca si trepiedul normal doar ca mana se tine mai indepartata de hartie. In felul acesta nu se atinge coala cu mana si nu exista riscul de a se murdari cu mana. Este un mod confortabil de a desena si acorda multa libertate. Cu miscari mici ale mainii se pot trasa linii mari. Stransoarea coboratoare este cea mai des recomandata pentro crochiuri si te lasa sa folosesti doar o parte a creionului. In stransoarea coboratoare, creionul este impins inspre degete de latul degetului mare. Trebuie sa fie o stransoare sigura si relaxata. aceasta stransoare e utila in desenarea crochiurilor sau in desenarea suprafetelor. Stransoarea ascunsa este o stransoare foarte lejera, este mai mult o stransoare de leganare. Este asemanatoare tripodului doar ca creionul se tine cu varful degetului mare aratator si lateralul degetului mijlociu si nu cu varful